Innehållsförteckning

Inledning

Här aktiverar du kravet för granskning av ansökningar samt ställer in mallar som ska skickas ut när en ansökan ska behandlas eller är behandlad.

Inställningar

  1. Klicka på menyn MEDLEMSANSÖKNINGAR.
  2. Klicka på fliken INSTÄLLNINGAR.

Nu behöver du ställa in tjänsten för att den ska fungera.

  • MEDLEMSANSÖKNINGAR (checkbox) – Den här checkboxen behöver vara ibockad för att tjänsten ska bli aktiv.
  • ANSÖKNINGSMALLAR (dropdown)
    Här ställer du in vilka mallar som ska användas för för de olika alternativen. Hur du skapar en mall kan du följa i guiden E-POST MALL.

    • MEDLEMSANSÖKAN: BEHANDLAS (E-post) – Ett automatiskt mail skickas till den ansökande när medlemsregistreringen är klar.
    • MEDLEMSANSÖKAN: GODKÄND (E-post)– Ett automatiskt mail skickas till den ansökande när medlemsansökan har godkänts.
    • MEDLEMSANSÖKAN: NEKAD (E-post) – Ett automatiskt mail skickas till den ansökande när medlemsansökan har nekats.
      Observera att en manuell registrering som inte går via REGISTRERINGSWIZARD inte kommer att generera något brev till den ansökande.
  • Klicka för att spara ändringar genom att klicka på SPARA knappen.
Hur upplever du artikeln
Updated on 2023-11-30