Inledning #
Ärendehanteringen i Memlist används för att skapa och skicka ut förfrågningar till underföreningar. Dessa förfrågningar kan vara exempelvis att inkomma med en årsredovisning eller en förfrågan som moderföreningen behöver ha svar på. När ett ärende skapas till en eller flera underföreningar så dyker det upp som en notifikation i Dashboarden hos underföreningen.
Skapa ärende #
- Gå till ÄRENDEHANTERING.
- I fliken UTKAST så klickar du på knappen +NYTT ÄRENDE.
- Ett nytt utkast skapas, klicka på REDIGERA ikonen.
- Klicka på FÖRENINGAR och skriv/välj de föreningar som ska ingå i ärendeutskicket.
- Skriv in en rubrik under ÄRENDENAMN, ex. Årsinlämning 2025.
- Lägg till en text under BESKRIVNING för att tydliggöra ärendet.
- Ärendets varaktighet kan sättas under DATUM från/till.
- Ska administratörerna få uppdateringar när något händer i ärendetså ska checkboxen SKICKA E-POST TILL ADMINISTRATÖRER VID STATUSUPPDATERING vara ibockad.
- Under knappen +NY ÅTGÄRD så kan du lägga till de uppgifter som underföreningen ska inkomma med.
- TYP AV ÅTGÄRD
- Ladda upp fil. Tillåt följande filtyper:
- Word
- Excel
- Zip
- JPG
- PNG
- Ställ fråga. Kan läggas till om man vill tillåta kommunikation direkt i ärendet.
- Ladda upp fil. Tillåt följande filtyper:
- NAMN PÅ ÅTGÄRDEN – Rubrik på åtgärden som ska skickas tillbaka.
- BESKRIVNING AV ÅTGÄRD – Detaljer/förklaring av åtgärden.
- TYP AV ÅTGÄRD
- Klicka på SPARA ÅTGÄRD knappen för att lägga till och spara åtgärden.
- Upprepa steg 9 för att lägga till flera åtgärder.
- Klicka på SPARA knappen för att spara utkastet.
- Utkastet är nu skapat. Klicka på REDIGERA ikonen.
- Klicka PUBLICERA knappen.
- Klicka på BEKRÄFTA knappen för att skicka ut ärendet till berörda föreningar.
Radera ett ärende (moderförening) #
- Gå till ÄRENDEHANTERING.
- Klicka på fliken AKTIVA ÄRENDEN.
- Klicka på redigera ikonen för ärendet.
- I popup rutan, klicka på RADERA ÄRENDET knappen.
Radera utkast #
- Gå till ÄRENDEHANTERING.
- I fliken UTKAST, klicka på papperskorg ikonen för att radera ärendet.