Inledning #

Ett inkommet ärende kan exempelvis avser att skicka in senaste årsmötesprotokollet till moderföreningen. Ärendet skapas från moderföreningen som sedan skickas ut till en eller flera underföreningar. När ett nytt ärende har inkommit till underföreningen så dyker den upp som en notis i Dashboarden. för att hantera dessa så klicka du på länken. Är det inställt att det ska gå iväg ett mail till administratörerna så får administratörerna i den berörda föreningen även ett mail när ett nytt ärende har kommit in.

Hantera ett inkommet ärende #

  1. Gå till DASHBOARD.
  2. Klicka på ärendet.
  3. I första steget så får du en översiktlig information om ärendet och vad som ska göras, klicka på NÄSTA knappen för att ta dig vidare.
  4. Du kommer nu till första uppgiften (i de fall där det finns fler så är det flera motsvarande steg)
    1. LADDA UPP EN FIL – Ladda upp en fil av det motsvarande formatet som är efterfrågat.
    2. STÄLL FRÅGA – Fyll i ett svara baserat på frågan som ställs från moderföreningen.
  5. Meddelande fältet kan lämnas tomt om ingen ytterligare hänvisning behöver göras.
  6. Markera JAG ÄR KLAR MED DENNA ÅTGÄRDEN för att komma vidare. Upprepa för varje uppgift som behöver lämnas in.
  7. Klicka på NÄSTA STEG för att komma vidare. Befinner du dig på sista uppgiften så kommer du att få ett bekräftelsemeddelande att ärendet har skickats tillbaka till moderföreningen.
Hur upplever du artikeln
Updated on 2025-01-20