Denna sida innehåller detaljer om felkoder och hur man löser eventuella fel som systemet rapporterar under “FELRAPPORT”.

Aktiv period saknas #

Gå till “PERIODER” och skapa en period inom nuvarande datum.

Inga aktiva butik/medlemsartiklar för period #

Detta innebär att ifall medlem försöker registrera sig eller förnya sig så finns det inga medlemskap att välja. Därför kommer medlemmen att misslyckas med registreringen.

Gå till “BUTIK/MEDLEMSKAP” och skapa minst en artikel för aktiv period.

Inga aktiva butik/medlemsartiklar för förening #

Föreningen saknar aktiv artikel eller medlemskap, vilket innebär att när en medlem försöker registrera sig i föreningen kommer inget medlemskap att skapas för den föreningen.

Medlem saknar medlemskap #

Medlemmen saknar medlemskap och befinner sig i “limbo”. Endast huvudadministratörer kommer kunna reparera detta. Klicka på “profil” ikonen i felrapporten för att komma till medlemsprofilen och lägg till ett medlemskap på medlemmen.

Ogiltig e-post på medlem #

Medlemmen har en ogiltig e-post. Medlemmen kommer ej kunna ta del av utskick, lösenordsåterställning, inloggning eller få en förnyelselänk.

Medlem felaktigt personnummer #

Personnumret för medlemmen är felaktigt. Medlemmen kommer ej kunna logga in med BankID. Gå till medlemsprofilen och korrigera personnumret.

Medlem felaktig födelsedag #

Födelsedagen för medlemmen är felaktigt. Detta försvårar MUCF beräkning och annan funktionalitet som besäms av ålder. Gå till medlemsprofilen och korrigera födelsedagen.

Medlem felaktigt personnummer #

Personnumret för medlemmen är felaktigt. Gå till medlemsprofilen och korrigera personnumret.

Medlem ej autoförnyelse #

När autoförnyelse är påslaget i systemet kontrolleras att alla medlemmar har autoförnyelse aktiverat. Detta betyder att medlemmen har denna inställning avstängt. Gå till medlemsprofilen och slå på “Autoförnyelse” under “Status”.

Hur upplever du artikeln
Updated on 2025-02-16