Denna sida innehåller detaljer om felkoder och hur man löser eventuella fel som systemet rapporterar under “FELRAPPORT”.
Aktiv period saknas #
Gå till “PERIODER” och skapa en period inom nuvarande datum.
Inga aktiva butik/medlemsartiklar för period #
Detta innebär att ifall medlem försöker registrera sig eller förnya sig så finns det inga medlemskap att välja. Därför kommer medlemmen att misslyckas med registreringen.
Gå till “BUTIK/MEDLEMSKAP” och skapa minst en artikel för aktiv period.
Inga aktiva butik/medlemsartiklar för förening #
Föreningen saknar aktiv artikel eller medlemskap, vilket innebär att när en medlem försöker registrera sig i föreningen kommer inget medlemskap att skapas för den föreningen.
Medlem saknar medlemskap #
Medlemmen saknar medlemskap och befinner sig i “limbo”. Endast huvudadministratörer kommer kunna reparera detta. Klicka på “profil” ikonen i felrapporten för att komma till medlemsprofilen och lägg till ett medlemskap på medlemmen.
Ogiltig e-post på medlem #
Medlemmen har en ogiltig e-post. Medlemmen kommer ej kunna ta del av utskick, lösenordsåterställning, inloggning eller få en förnyelselänk.
Medlem felaktigt personnummer #
Personnumret för medlemmen är felaktigt. Medlemmen kommer ej kunna logga in med BankID. Gå till medlemsprofilen och korrigera personnumret.
Medlem felaktig födelsedag #
Födelsedagen för medlemmen är felaktigt. Detta försvårar MUCF beräkning och annan funktionalitet som besäms av ålder. Gå till medlemsprofilen och korrigera födelsedagen.
Medlem felaktigt personnummer #
Personnumret för medlemmen är felaktigt. Gå till medlemsprofilen och korrigera personnumret.
Medlem ej autoförnyelse #
När autoförnyelse är påslaget i systemet kontrolleras att alla medlemmar har autoförnyelse aktiverat. Detta betyder att medlemmen har denna inställning avstängt. Gå till medlemsprofilen och slå på “Autoförnyelse” under “Status”.