För att aktivera en Autogirotjänst genom Memlist, behöver ni informera vår support att ni är intresserad av tjänsten. När ni fått bekräftelse från vår support att vi mottagit ärendet ska ni där efter genomföra två steg:
1. Signera Trustlys allmänna villkor.
2. Fyll i formulär för kundkännedom.
3. Kontakta banken och sätt upp ett nytt bankgironummer eller konfigurera ert nuvarande.
4. Fyll i formulär med betalinformation.
5. Informera vår support när ni färdigställt all ovan information, så vi kan undersöka på vår sida att allt är korrekt uppsatt.
Om ni redan, eller planerar, använda memlist som servicebyrå för t.ex. fakturor genom OCR-nummer läsning av BGMAX-filer, så kan ni behöva sätta upp ett nytt Plusgirokonto hos er bank för kunna hantera den andra servicebyråkopplingen. Detta är om er bank inte har stöd för att ha två Servicebyråkopplingar samtidigt (dvs Trustly och Memlist på ett och samma Plusgirokonto). För dialog med er bank kring de möjligheter de har för lösa detta.
Be banken hjälpa er att konfigurera ett nytt bankgironummer med Autogiro enligt följande
Tjänstespecifika uppgifter
● Antal omförsök*: 0 (noll)
● Referensnummer: Nej
● Får visas i publik katalog för Autogiro: Nej
Redovisning
● Redovisning: Ja
● Avvisade betalningsuppdrag: Ny layout och daglig leverans
● Betalningsspecifikation: Ny layout och daglig leverans
● Makuleringar/ändringar av betalning: Ny layout och daglig leverans
● Medgivandeaviseringar: Ny layout och daglig leverans
● Stoppade betalningar: Ny layout och daglig leverans
Kommunikation
● Trustly’s servicebyrånummer: 941386
● Kommunikationssätt för kundnr: Servicebyrå
● Avstämningstyp: Avstämningslös
● Nytt sigill önskas: Nej
● Upprättande via internetbank: Nej
När denna uppsättning är igång, får ni information från er bank. Där efter skicka ett meddelande till vår support support@memlist.se för att informera oss om detta.