Versionshistorik

Från och med april 2025 kommer vi att redovisa versionuppdateringar på denna sida. Endast versioner som är av "major" eller "minor" kommer redovisas offentligt.

Version 2.58.0

Ärendehanteraren får ett lyft och blir lite tydligare från administratörsperspektivet.

I övrigt fortsätter vi med att standardisera layouten genomgående för hela systemet.

I denna version har vi en hel del mindre men och viktiga funktionsuppdateringar.

  • Visuell notifikation för ärenden.Notifikationer visas på varje ärenderad där det finns uppdateringar i ärendet. Dessa försvinner när man klickar på ärendet och läser ändringarna.
  • Ärendehanterarens editor. Standardiserat till vänsterflikar för att kunna ge en bättre överblick i pågående ärende.
  • E-post vid ärendeuppdatering. Antalet e-postnotifikationer som skickas kommer drastiskt reduceras och istället få en summering över alla förändringar i ärendet efter att man klickat på Spara.
  • Samfund. Dashboarden och Avancerad sök kommer att visa samma antal som standard. Detta förutsätter att man ställer in Avliden och Avslutad som "Alla" i Avancerad sök, samt valt Skatteverket period.
  • Återkommande evenemang. För evenemang finns nu möjligheten för återkommande evenemang. Det skapas så många evenemang som man bestämmer skall återkomma. Varje återkommande evenemang kan individuellt justeras vid behov.
  • Autoskapad artikel för nästa period. Nu finns det ett alternativ som automatiskt skapar en artikel för nästa period så att man slipper. Ifall man behöver justera priset på nästa artikel kan man göra det i efterhand. Ifall det redan finns en artikel skapad på nästa period så kommer det inte skapas en ny artikel.
  • Artikel aktiveringsdatum och deaktiveringsdatum. Ifall man inte vill autoskapa artiklar kan man manuellt skapa artiklar, men välja att dessa ska aktiveras vid givet datum. När datumet inträffar så kommer artikeln att aktiveras och vara tillgänglig i butiken.
  • Rättigheter för enkäter. Nu kan man ställa in rättigheter för enkäter och enkätsvar.
  • Felrapporter. Aktivera felgenomsökning på föreningsnivå genom att gå till "Inställningar" och välja vilka fel som ska genomsökas längst ned i bilden. Felrapporten kommer att genomsöka hela databasen och rapportera vilka poster som har fel.

Version 2.57.0

Den stora uppdateringen för denna version är den nya evenemangsvyn för administratörer. Denna förändring är nödvändig för att kunna erbjuda den nya evenemangslösningen senare i år.

  • Ny administratörsvy för evenemang. Ifall ni inte hittar den gamla inställningen finns det kvar under "Gamla inställningar". "Gamla inställningar" finns kvar under en övergångsperiod men kommer att fasas ut vid senare tillfälle.
  • Förnyelsemallar. Mallarna för förnyelseutskicken kommer alltid använda de som är inställda under "Inställningar". I tidigare version så bestämdes vilken mall som skulle användas när man startade förnyelsekörningen, sedan var mallarna hårt inställda på respektive förnyelse. Nu kommer utskicken alltså alltid titta på inställningarna.
  • Felrapporter. I sidan Felrapporter görs nu en sökning av alla medlemmar baserat på de inställningarna som är aktiverade. Gå till "Inställningar" och scrolla längst ned på sidan. Där finns nu ett antal checkboxar där man kan slå av eller på de fel man vill kunna genomsöka. Alla fel finns på denna sida att läsa om: https://memlist.se/docs/felrapport
  • Ny layout och design på Medlemseditorn.
  • Designförbättringar. Genomgående för systemet är att vi uppdaterar designen att vara mera enhetlig. I takt med nya versioner som lanserar kommer systemet att få designförändringar på varje sida.
  • Offentliga enkäter. Man kan nu skapa enkäter som vem som helst kan besvara. Enkäterna kan bestämmas med en obegränsad mängd frågor och svarsalternativ. Svar redovisas i tabell och per e-post till administratörer.
  • Buggfixar och säkerhetsuppdateringar. Dessa redovisas ej offentligt utan återrapporteras till berörda kunder.
event editor