Innehållsförteckning

Inledning #

Under den här menyn finns en majoritet av de funktioner som är kopplade till utskick som hanteras av systemet. Vissa systemutskick hanteras delvis separat såsom MEDLEMSFÖRNYELSE (Inställningar behöver göras från den menyn). Utöver detta så finns det också möjlighet till att skapa kategorisering för exempelvis administratörer eller medlemmar. Dessa kategoriseringar går att använda som sökkriterium vid en AVANCERAD SÖK men fyller i övrigt ingen systemtekniskt funktion.

Inställningar #

  • FÖRENINGAR
    • Samtliga av de inställda mallarna här ställs in av Thinkinghat och ska ej röras
  • ANVÄNDARMALLAR
    • GLÖMT LÖSENORD – Används när en användare (admin) klicka på länken glömt lösenord på inloggningssidan.
    • INBJUDAN TILL SYSTEM – Skickas ut till en användare som har lagt till i systemet.
    • BEKRÄFTELSE ADMIN E-POST 
    • KONTAKTFORMULÄR 
    • TILL ANSÖKANDE: ANSLUTANDE FÖRENING 
    • TILL ANSÖKANDE: ANSLUTNING GODKÄND 
    • TILL ANSÖKANDE: ANSLUTNING NEDKAD 
    • TILL MODERFÖRENING: ANSLUTNING GODKÄND 
    • TILL MODERFÖRENING: ÄR AVKLARAD OCH AVSLUTAD 
    • TILL ANSÖKANDE: ANSÖKANDE FÖRENING MÅSTE LÄMNA IN KVITTO FÖR BIDRAG 
    • TILL ANSÖKANDE: ANSÖKANDE FÖRENING FÅR AVSLAG PÅ BIDRAGSANSÖKAN – Används i de fall där BIDRAG funktionen är aktiverad.
    • TILL ANSÖKANDE: ANSÖKANDE FÖRENING FÅR GODKÄNNANDE BIDRAGSANSÖKAN – Används i de fall där BIDRAG funktionen är aktiverad.
    • TILL MODERFÖRENING: BIDRAGSANSÖKAN SKAPAD – Används i de fall där BIDRAG funktionen är aktiverad.
    • TILL MODERFÖRENING: ANSÖKANDE HAR LÄMNAT IN KVITTO – Används i de fall där BIDRAG funktionen är aktiverad.
    • TILL MODERFÖRENING: ANSÖKANDE FÖRENING HAR RADERAT ANSÖKAN 
    • NÄR MEDLEM/PERSON HAR GÅTT MED I ETT EVENEMANG – Mall som skickas ut till användare när en deltagare har registrerat sig till ett evenemang. OBS! För att detta ska fungera så behövs en användare läggas till som mottagare när ett EVENEMANG är skapat.
    • ÖVERVAKNING: INSTANS ÅTERANSLUTEN MALL 
    • ÖVERVAKNING: INSTANS TIMEOUT MALL 
  • MEDLEMSMALLAR
    • STICKPROV SMS – Används i samband med MUCF och ett stickprov till en medlem ska göras.
    • STICKPROV E-POST – Används i samband med MUCF och ett stickprov till en medlem ska göras.
    • GLÖMT LÖSENORD – Används när en medlem klicka på länken glömt lösenord på inloggningssidan.
    • MEDLEM SKAPAD – Skickas ut när en ny medlem har registrerat sig via registreringsformuläret (REGISTRERINGSWIZARD).
    • SMS FÖR MEDLEMSFÖRNYELSE  – SMS skickas ut i samband med att en medlemsförnyelse skapas. Denna inställning görs även från Medlemsförnyelse under fliken Inställningar. Ska endast ställas in om SMS ska användas.
    • MEDLEM FÖRNYELSE PÅMINNELSE SMS – Skickas ut när förnyelsen har förfallit (normalt är 30 dagar). Ska endast ställas in om SMS ska användas.
    • MEDLEM FÖRENYELSE BEKRÄFTELSE SMS – SMS bekräftelse som skickas till medlemmen när denne har slutfört sin medlemskapsförnyelse. Ska endast ställas in om SMS ska användas.
    • MEDLEM FÖRNYELSE E-POST -E-post skickas ut i samband med att en medlemsförnyelse skapas. Denna inställning görs även från Medlemsförnyelse under fliken Inställningar
    • MEDLEM FÖRNYELSE BEKRÄFTELSE E-POST – E-post bekräftelse som skickas till medlemmen när denne har slutfört sin medlemskapsförnyelse.
    • MEDLEM SAKNAR BETALNING – EJ AKTIV.
    • MEDLEM BETALNING MISSLYCKADES – EJ AKTIV.
    • TILL ICKEMEDLEM, INBJUDAN ATT BLI MEDLEM VIA EVENEMANG – EJ AKTIV.
    • KUPONG MED KOD (E-POST) – EJ AKTIV.
    • KUPONG MED KOD (SMS) – EJ AKTIV.
    • MEDLEMSANSÖKAN: BEHANDLAS (E-POST) – Används när MEDLEMSANSÖKNINGAR är aktiverad. Den ansökande får då ett mail om att ansökningen är mottagen och ska behandlas.
    • MEDLEMSANSÖKAN: GODKÄND (E-POST) – Används när MEDLEMSANSÖKNINGAR är aktiverad. Den ansökande får då ett mail om att ansökningen är godkänd.
    • MEDLEMSANSÖKAN: NEKAD (E-POST)  – Används när MEDLEMSANSÖKNINGAR är aktiverad. Den ansökande får då ett mail om att ansökningen är godkänd.
  • ÄRENDEMALLAR (Endast organisation med underföreningar med ärendehantering)
    • NYTT ÄRENDE – Meddelande till underförening om nytt ärende.
    • PÅMINNELSE AV ÄRENDE – Meddelande till underförening om påminnelse att ärende finns.
    • ÄRENDE UPPDATERAT (ÄGARE) – Information till moderföreningen att uppdatering har skett.
    • ÄRENDE UPPDATERAT (FÖRENING)  – nformation till underförening att uppdatering har skett.
    • HELPDESK ÄRENDE UPPDATERAT (TILL SKAPARE) 
    • HELPDESK ÄRENDE UPPDATERAT (TILL THINKINGHAT) 
  • TITEL
    • Kan användas för att skapa kategorisering av användare.
  • MEDLEMSTYP
    • Kan användas för att skapa kategorisering av medlemmar. Denna kategorisering går att användas som ett sökkriterie under AVANCERAD SÖK.

 

Hur upplever du artikeln
Updated on 2023-12-04