Inledning #
Här aktiverar du kravet för granskning av ansökningar samt ställer in mallar som ska skickas ut när en ansökan ska behandlas eller är behandlad.
Inställningar #
- Klicka på menyn MEDLEMSANSÖKNINGAR.
- Klicka på fliken INSTÄLLNINGAR.
Nu behöver du ställa in tjänsten för att den ska fungera.
- MEDLEMSANSÖKNINGAR (checkbox) – Den här checkboxen behöver vara ibockad för att tjänsten ska bli aktiv.
- ANSÖKNINGSMALLAR (dropdown)
Här ställer du in vilka mallar som ska användas för för de olika alternativen. Hur du skapar en mall kan du följa i guiden E-POST MALL.
- MEDLEMSANSÖKAN: BEHANDLAS (E-post) – Ett automatiskt mail skickas till den ansökande när medlemsregistreringen är klar.
- MEDLEMSANSÖKAN: GODKÄND (E-post)– Ett automatiskt mail skickas till den ansökande när medlemsansökan har godkänts.
- MEDLEMSANSÖKAN: NEKAD (E-post) – Ett automatiskt mail skickas till den ansökande när medlemsansökan har nekats.
Observera att en manuell registrering som inte går via REGISTRERINGSWIZARD inte kommer att generera något brev till den ansökande.
- Klicka för att spara ändringar genom att klicka på SPARA knappen.