Innehållsförteckning

Inledning #

Här aktiverar du kravet för granskning av ansökningar samt ställer in mallar som ska skickas ut när en ansökan ska behandlas eller är behandlad.

Inställningar #

  1. Klicka på menyn MEDLEMSANSÖKNINGAR.
  2. Klicka på fliken INSTÄLLNINGAR.

Nu behöver du ställa in tjänsten för att den ska fungera.

  • MEDLEMSANSÖKNINGAR (checkbox) – Den här checkboxen behöver vara ibockad för att tjänsten ska bli aktiv.
  • ANSÖKNINGSMALLAR (dropdown)
    Här ställer du in vilka mallar som ska användas för för de olika alternativen. Hur du skapar en mall kan du följa i guiden E-POST MALL.

    • MEDLEMSANSÖKAN: BEHANDLAS (E-post) – Ett automatiskt mail skickas till den ansökande när medlemsregistreringen är klar.
    • MEDLEMSANSÖKAN: GODKÄND (E-post)– Ett automatiskt mail skickas till den ansökande när medlemsansökan har godkänts.
    • MEDLEMSANSÖKAN: NEKAD (E-post) – Ett automatiskt mail skickas till den ansökande när medlemsansökan har nekats.
      Observera att en manuell registrering som inte går via REGISTRERINGSWIZARD inte kommer att generera något brev till den ansökande.
  • Klicka för att spara ändringar genom att klicka på SPARA knappen.
Hur upplever du artikeln
Updated on 2023-11-30